Rynek Infrastruktury
W przesłanym mediom oświadczeniu Kapsch podkreśla, że informacje o błędach w systemie są nieprecyzyjne. - Firma Kapsch Telematic Services nie zaprzeczała, że na przełomie sierpnia i września doszło do zakłóceń związanych z rejestrowaniem opłat za przejazd. Błąd był związany z transferem danych pomiędzy dwiema bazami. W związku z wykryciem tej usterki, podjęto natychmiastowe działania w celu naprawy zaistniałej sytuacji, które w konsekwencji spowodowały zwrot nienależnych opłat za przejazd wraz z odsetkami – czytamy w oświadczeniu.
- Wszelkie zgłoszenia i zapytania użytkowników systemu są na bieżąco rozpatrywane przez specjalny zespół, pracujący od początku funkcjonowania systemu viaToll. Nawiązując do tej kwestii, nadal stoimy na stanowisku, że przy prawie 37 mln operacji miesięcznie, 5000 wszelkiego rodzaju zgłoszeń nie jest znaczącym wynikiem – tłumaczy Kapsch.